pigenlina

Har du festat i danmark?

Publicerad 2011-08-25 17:41:05 i Allmänt

-Har du varit i Danmark?
-Jag har varit i Köpenhamn en gång eller två...
-Har du festat i Danmark? Inte? Då kommer du bli förvånad!

Så sa en av de "sociala tutorerna" till mig idag, vi får hoppas att han har rätt! Den första introduktionsdagen är avklarad och nu väntar en gemensam middag hos en annan tutor (handledare), sen party party på danskarnas vis. Eftersom kiropraktorerna läser de första tre åren parallellt med medicinarna är vi en enda stor grupp, som blivit uppdelad i smågrupper. Min heter den blåa gruppen och vi ska vara utklädda till the blue man group imorgon när vi gör en lära-känna-varandra-runda genom staden. Passar mig utmärkt som älskar maskerader! Nu är jag nyduschad, ombytt och klar och funderar bara på om jag ska ha höga eller låga skor. Eftersom jag misstänker att det bli mycket dans väljer jag nog de låga. Länge leve sneakers. Vi har ju fått lära oss en dans som alla medicin och biomekkare ska shakea loss till, det ser riktigt roligt ut när alla dansar samtidigt! Den finns på youtube, jag kan länka den sen.

Ha det godt!
Lina

Kommentarer

Postat av: Pillan

Publicerad 2011-08-25 18:20:06

Åh du kommer få en så rolig nollningsperiod! Vi är i full gång med att planera inför medicinar-nykomlingarnas välkomstveckor... Ska också bli roligt! Längtar tills jag besöker dig och danmark.. Vill också skaka rumpan på danskarnas vis (skaeeega roumpaan)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela