pigenlina

Løbehjul..?

Publicerad 2011-08-28 19:34:47 i Allmänt

Ja, vad kan det vara? Løbehjul ær inget mindre æn en sparkcykel på svenska, och sparkcykel var en av grenarna på dagens sportsdag. Den gick till på føljande sætt: en pige satt på en minisparkcykel och två drænger puttade på. Det lag som rullade længst vann. Dodgeball, catch the flag sneaker, balloondance och skidor var några av de andra grenarna. Dagen avslutades med en stafett. The blue man group var inte riktigt lika bra som på O-løbet, men næstan. Vi slutade tvåa. Det var en riktigt kul dag, med många utmaningar. Inte minst att førstå alla tævlingsbeskrivningar på danska!

Imorgon børjar allvaret, då drar skolan igång! Det ska bli spænnande men framfør allt kul, det ær ju trots allt dærfør jag har kommit hit. Jag blev extra glad nær jag såg att jag får studiemedel av csn och att besiktningen av min studentlægenhet klockan 10 på torsdag passar in i mitt schema :D Det firar vi med en bild från i førrgår!


Tre av mina klasskamrater och jag! Jag vet inte varfør jag och Thao ser så korta ut...

Kommentarer

Postat av: Systeryster

Publicerad 2011-08-28 22:12:41

Kul kul kul att allt drar igång imorgon! Stort lycka till fina Lina:D Hälsa danskarna från moi... eller mööööööhhei som det heter på odensiska.

Postat av: Julia

Publicerad 2011-09-03 12:46:23

Kult Evs, kult! Bilden är ju klockren, ni ser verkligen små ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela