pigenlina

Drømmar

Publicerad 2011-12-13 08:34:53 i Allmänt

Mamma: jag kommer till Strængnæs klockan 14:20 på lørdag :D Pretty tidigt va? Kommer att behøva åka från Odense vid 6-tiden, och eftersom jag och Eleonor ska på Mexmas-party funderar jag på att strunta i att gå och lægga mig. Så var det ju bara det hær med tre byten... Och SJ... Jag HOPPAS att jag ær framme 14:20, det står det på biljetten i alla fall. Du frågade också om mat nær jag kom fram. Jag sæger aldrig nej till bakad potatis eller något ungerskt, det vet du mamma :D

Inatt hade jag værldens konstigaste drøm! Jag drømde att jag och Pillan skulle visa varandra några dansmoves som vi hade kommit på till Rihannas låt "we found love". Av någon anledning var vi nakna och hade såna dær stora fønster i vardagsrummet, så helt pløtsligt upptæcker vi att två-tre personer (som håller på att baka muffins) i grannfamiljen mittemot ser oss. Fort igen med gardinerna! Innan vi drog igen gardinerna såg det ut som om grannfamiljen var påvæg mot vårt håll, så vi sprang in i køket till mamma. Mycket riktigt, snart kommer familjen in, men inte bara de tre personer som bevittnade oss (mamma och två søner) utan runt 20 personer. Familjen var HUR STOR SOM HELST, utlændsk och hade med sig gløgg, muffins och ett hemmagjort, stort kort. De hade precis flyttat in och ville hælsa. En av døttrarna gick tydligen i min klass och frågade om vi kunde sitta tillsammans på holdtimmarna. Såklart! svarade jag. Sen var klockan 8 och min mobil ringde. Kjell som tycker att jag har livlig fantasi nær jag kommer på historier om varje aminosyra før att læra mig dem borde ha sett den hær drømmen. då skulle han ha tyckt att aminosyrasagorna var helt normala. Till och med den om att Tyrosine liknar ett dinosauriefotspår --> Tyrranosaurus Rex --> Tyrosine. Om jag inte hade læst till kiropraktor och skulle forska i något, hade det varit drømmar. Jag tycker att det ær så sjukt spænnande och framførallt hæftigt. Tænk att det finns nånting som mænniskan (førmodligen och på ett sætt førhoppningsvis) aldrig kommer kunna førstå, precis som livet efter døden.

Många kramar från ett regnigt och blåsigt Odense!
/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela