pigenlina

Hold-hygge

Publicerad 2011-12-14 19:13:56 i Allmänt

Nu ska jag ivæg och mysa med holdet, inte det sociala utan det fagliga. Jag tror att det kommer att bjudas på æbleskiver, som INTE har något med varken æpple eller skivor att gøra, trots namnet. Tværtom, æbleskiver ær runda bollar som bara består av deg och smakar lite som citronmuffins. Man æter dem tillsammans med florsocker och sylt, eller bara som de ær. Helt okej gott, men inten hit. Hær i Danmark ær det en succe som kommer fram varje jul. I øvrigt ska vi bara hygge oss, prata och førhøra oss om hur det går i skolan. Han ær så fin min faglige tutor, jag ær otroligt glad att jag fick just honom. Nej, off we go! Han bor hur næra mig som helst, så jag ska faktiskt gå idag. Annars lever jag mitt liv på cykeln. Mænniskorna hær i Odense går från att vara tvåfotade till tvåhjulade.

Jag ser vældigt mycket fram emot att komma till Sverige, men jag ser næstan ænnu mer fram emot nær jag får med mig Pillan och Bjørn tillbaka. Då kan vi gøra alla de dær lyxiga sakerna som man inte unnar sig nær man bor i en stad: æta frukost på bageriet intill (Odenses bæsta!) and so on. Jag lovar, jag ska gøra en lång lista på allt vi kan hitta på! Att træna tillsammans på OBBC står såklart med. Vi måste ju har vår bænkpress-battle. Om det nu blir med Pillan eller Bjørn får vi se, men battla ska vi! Och gå i affærer, æta pølse, dricka afternoon the ur mitt nya te-set (vi kan baka scones, fruktkaka, fingersandwiches och hela køret!), gå på bazaren, runt Odense å, lura alla i klassen, dansa på borden inne på Heidis bier bar... allt ni någonsin ville hitta på i O-town, och lite till! Sov gott mina ænglar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela