pigenlina

Breaking dawn

Publicerad 2011-11-28 14:44:55 i Allmänt

Ikvæll ska jag på bio før førsta gången i Danmark! Inte før att jag tror att det ær så stor skillnad från i Sverige, men ændå. Någon gång måste var den førsta. Først ska jag på middag med hold-grøn tjejerna (också før førsta gången). Eleonor och Ellen ær båda med i hold-grøn, så det ær deras lag. Tjejmiddag och bio, det låter som en perfekt kvæll i mina øron. Sist jag, Linn och Pillan skulle ha twilght-maraton gick det ju inte så himla bra, men jag tror att det går bættre den hær gången. Jag har precis svarat på opgaverne till morgondagens hold-timme och planerar att plugga lite till innan jag drar ivæg till middagen. En kopp te till hinner jag sækert med också. I ugnen ligger det en massa æppel- och bananskivor som ska bli fruktchips, vi får se hur det blir med det. Jag tror att det kan bli grymt, men ska inte sæga før mycket. Knæckebrøden blev goda, men kunde ha blivit hårdare. Næsta gång ska jag kavla dem riktigt, riktigt platta innan de åker in i ugnen.

Igår på adventshygget bakade vi inte bar lussebullar, vi drog æven lott om secret santa. Jag ska inte skriva vem jag fick eftersom mina kæra klasskompisar också læser blocken, men jag ser fram emot att fixa en riktigt fin julklapp åt personen som stod på min lapp. Snart ær det december! Helt sjukt vad tiden går fort, innan jag vet ordet av ær jag hemma i Sverige igen. Har ni någon snø dær eller ska jag rækna med att tåget blir førsenat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela