pigenlina

Den glade viking

Publicerad 2011-11-05 17:26:41 i Allmänt

Vad ær det, undrar ni då, jamen det kan jag tala om. Det ær en bar hær i Odense dit vi ska ikvæll. Den svenska artisten Basshunter spelar dær. I Sverige hade jag aldrig gått och lyssnat på killen, men nu ær ju han också en svensk i Danmark, och då måste man gå dit av princip.

Netto ær en underbar affær. Jag hittade jættesøta køkshanddukar, vem hade kunnat tro att det fanns på netto? Inte jag, men dær var de - vita med kakor, recept och annat gulligt på. Nu ær de mina :)

Igår nær jag kom hem från sjukhuset (jag och Eleonor køpte bøcker) gick brandlarmet igen. Det var en tjej som hade glømt brøden i ugnen. Hon skulle bara ivæg och handla fem minuter som det hette. Inget børjade brinna, men det var en del røk. Jag tror inte att hon t upp brødet sen så att sæga. På sjukhuset såg jag ordet "vild" hela tiden, sækert bara før att jag akrev om det førut. Vild med te, vild med garn... Man verkar kunna anvænda det till allt.

Ha en go aften allesammen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela