pigenlina

Sjuk Lina læser sjukt mycket

Publicerad 2011-11-16 21:44:24 i Allmänt

Sist jag var hemma var ni några som undrade nær jag pluggade, eftersom jag bara skriver om party och træning i bloggen. Idag har jag pluggat, riktigt mycket. Igår børjade jag kænna mig dålig i halsen, det kliade, men jag tænkte: jag har ju inte ont i alla fall :). Peppar peppar, inatt vanade jag upp och hade både ont och kli i halsen. Instællt træningspass med Eleonor i crossfit-hallen, och eftersom jag kænde mig riktigt hængig, skippade jag holdtimmarna i skolan också. Både før min egen skull och andras. Jag næmner inga namn, men jag kommer aldrig glømma hon som hostade konstant under hela studiestartsopgaven (gærna rætt ut och i andras mat). Om någon sæger: jamen det ær hon som hostade så mycket, vet alla genast vem det ær. Så før att skona mig och andra från det, vilade jag upp mig idag. Fysiskt i alla fall. Hjærnan ær helt slut. Men sitter man med næsan i boken en hel dag, upptæcker man också små guldkorn i texten. Dagens ordføljd var "deeply invaginated, coated pit". Det tyckte jag var roligt, eftersom kapitlet handlade om intracellulær transport och inget annat.

Ær det någon som har sett Værsta pojkvæns akademin? Om inte kan ni gå in på tv3play och gøra det, så får ni se ett sjukt program som man definitivt inte behøver bli trøtt i hjærnan før att se. Det handlar om pojkvænner som tror att de ska vara med i tævlingen "Sveriges skønaste snubbe", men i verkligheten har blivit anmælda till Sveriges værsta pojkvæn. Ja, ni hør ju sjælva hur det låter, men det sjuka var att jag børjade gråta till programmet idag nær jag såg ett avsnitt! Pojkvænnerna skulle låtsads begrava sina flickvænner och hålla ett tal så att de kunde førsækra sig om att få sagt saker som de ville att flickvænnen skulle veta. Hur sjukt ær inte det? Men det var vældigt rørande. Eller så ær jag bara sjukare æn vad jag tror.

Imorgon ær jag ledig. Egentligen skulle vi ha ett liknade crossfit-pass med gænget som kørde førra veckan, men jag skippar det och tar en långpromenad istællet. Nu gæller det att bli frisk fort som bara den. På fredag ær det 80 kg i knæbøj och en vecka efter det MAXLYFT! Honung och vitløk før hela slanten!

Imorgon hænder æven andra saker. Det ær tack till tutor-fest med spisning innan, jag ska ta med mig ost till taco-middagen med hold blå. "Kan man inte gå i skolan kan man inte festa" sæger ængeln på axeln, ja ængeln, jag ska ta det lugnt. Meen jag kanske mår bættre imorgon, och sømn dans ær den bæsta medicinen..

På dagen ska jag massera Eleonor, jag fick sjælv en dejlig helkroppsmassage av henne hær om dagen. Førhoppningsvis blir jag lika bra som henne om ett tag. Eftersom bazaren hade stængt i måndags (enda dagen den har stængt och vi gick dit DÅ) ska vi ta oss dit imorgon istællet, jag Kajsa och Eleonor. Det ligger æven en stor 2-handbutik brevid bazaren. Nej mamma och pappa, jag ska inte køpa en fotølj, men jag letar efter ett litet tebord som jag kan ha brevid en framtida fotølj. Sitta och læsa i en fotølj och dricka te går liksom hand i hand.

Tidig læggning blir det før mig idag, hoppas ni sover gott.
God natt! Lina

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-11-17 09:31:06

Mamsen tycker synd om dig som är sjuk.

Vägglössen sitter i trä.....



Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela