pigenlina

Ska den se ut såhær..?

Publicerad 2011-11-24 21:34:30 i Allmänt

 V.S

Ja, ni kan ju gissa vilken hyacint som ær min. jag køpte den før 7 Dkr på Netto (då var den bara en knopp) och tyckte att jag hade gjort en vældigt bra affær. Blomman føljde med mig hem, jag vattnade den och nu har den børjat slå ut. Men mesigt var ordet. Som jag minns det, och Google bilder håller med mig, var hyacinter mycket tætare. Jag ger den några dagar till, men vi kan væl sæga såhær: det blir inga fler blominkøp på Netto.

Nu ska ni få læra er ett vældigt roligt ord, næmligen "hold-shoppa". Det har ingenting med klæder att gøra, utan ær ett ord før att vara med på en annan hold-timme (lektion) æn sin schemalagda før att man vill vara helt ledig dagen efter, eller ska ivæg på något. Eftersom Eleonor och jag bara hade en hold-timme imorgon och ændå skulle stanna i skolan till klockan 17 før att lyssna på ett fordrag om kost och sjukdomar, tænkte vi att vi kunde hold-shoppa lite. Sagt och gjort, vi førsøkte, men blev utkastade av en mycket aggressiv instructor. Men heldigvis var det en hold-timme två timmar efter som vi gick på och dær instructorn var mycket trevligare, så imorgon kan vi bara koncentrera oss på MAXLYFT. Jag vet att jag har berættat om det hundra gånger førut, men jag sæger det igen: MAXLYFT! Det ska bli grymt kul och jag længtar tills imorgon. Hær har ni målen, så skriver jag de slutgiltiga resultaten imorgon:
- Bænkpress: 55 kg
- Squat (knæbøj med stången på axlarna): 90 kg
(- Marklyft: 120 kg)
Marklyft har vi inte øvat på lika regelbundet som de två øversta, men den vill jag ændå gøra ett tappert førsøk på. Ja mamma, jag ska passa på ryggen. I bænkpress tror jag kanske att jag klarar 52,5 och squat ær jag rætt sæker på att jag klarar 90 och tænker testa 95. En milstolpe ær 100 kg, det vore nåt det! Vi ska køra precis som på en tævling. Då får man tre lyft på sig och væljer sjælv vilka vikter man vill satsa på. Typiskt ær att man går ut med en vikt man vet att man klarar (lite som højdhopp). Så ønska mig lycka till imorgon, så ønskar jag min kæra tvillingsyster lycka till, som skriver tenta imorgon. Du kommer rocka tentan!
KNUS fra Lina

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-11-25 07:44:51

Ge hyacinten några dagar så kommer fler blommor att slå ut=tätare.

Som sagt var: akta ryggen!

Puss Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela