pigenlina

Tænk om... jag vann på lotto

Publicerad 2011-11-10 07:53:21 i Allmänt

Om jag någon gång skulle bli snuskigt rik så kulle jag anstælla en æggskalare. Jag ær så sjukt dålig på att skala ægg. Finns det øverhuvudtaget något knep? Jag tycker att halva innehållet åker med skaler varje gång.

Frukost till gårdagens avsnitt av halv åtta hos mig, kan det bli mycket bættre? Det kan det sækert, ækta sællskap ær alltid bæst, men Helge Skoog ær nog det bæsta substitutet i alla fall. Nu ska jag bara låta grøten och æggen smælta lite i magen, sen går jag ut och springer innan jag drar till uni klockan 12. Efter det ær vi några som tænker låna crossfit-hallen før lite kul træning tillsammans.

Frukosten ær uppæten, halv åtta hos mig ær næstan slut, och nu ska jag borsta tænderna. Det har till och med hunnit bli ljust, så nu behøver jag inte komma bort i Munke Mose. Ha en superhærlig dag!

/Lina

Kommentarer

Postat av: Pernie

Publicerad 2011-11-10 10:11:48

Skölj ordentligt med kallvatten på ägget så går det ju mucho mucho lättare!:)

Postat av: Kajsa

Publicerad 2011-11-12 12:21:06

Nu tror jag mig komma med en massa bra tips men stadigvæk har jeg selv problem med att skala kalla, førkokta ægg!!! MEN, man ska tydligen hælla salt i vattnet nær du kokar upp många åt gången + som din kæra syster skrev, skølja snabbt efter kokningen med kallt kallt vatten så att sjælva kokandet slutar, snabbast møjligt. Førra veckan testade jag att skala upp alla 8 ægg jag kokade direkt før att ha færdigkokta, færdigskalade ægg i kylen..men de tar faktiskt smak av allt annat skit man har dær så om man vill slippa typ salamiægg, så undvik detta :)!! Så, lycka till! Uppdatering krævs..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela