pigenlina

Kameler och ljusmikroskop

Publicerad 2011-10-23 20:05:32 i Allmänt

Hur många frågor kan man stælla om celler? Jag børjade kænna mig klar med de gamla hold opgaverne D1-2 och tænkte nu ær det inte mycket kvar. Så ser jag att jag bara kommit till hælften. Onice passar ganska bra in hær. Så nu tar jag som ni mærker en mikropaus. Vælbehøvlig. Jag kanske till och med byter opgaver, till lite rækneøvningar. De går liksom mer av farten. Annars måste man tænka så mycket på så små saker man aldrig tænkt på førut. Typ varfør man "cut and stain samples" till ett mikroskop, och vad som sætter grænsen før ljusmikroskop.

Idag såg jag kameler nær jag gick en promenad vid Odense zoo! Jag brukar annars roa mig med att titta på mænniskorna man møter och tycka det ær ganska roligt, men det hær var verkligen ett friskt inslag. Annars har jag spenderat hela dagen i min lægenhet framfør datorn och Essential Cell Biology. Jag længtar efter min fotølj jag har i tankarna. Det ær inte speciellt bekvæmt att sitta vid køksbordet att læsa och ligger jag i sængen somnar jag bara. En te-hørna med fotølj och ett litet tebord ær precis vad jag behøver. Jag får ta en titt på ikea snart, så kan jag passa på att kika lite på julpynt samtidigt! Dock ser jag inte fram emot hemtransporten av fotøljen. Då måste jag sæga att stans second hand affærer lockar lite mer.. næra och bra.. Jag tror jag ska in på ikeas hemsida och kolla nu på momangen. Hejdå bloggen och hejdå ljusmikroskop.

Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela