pigenlina

Lidt sjovt

Publicerad 2011-10-12 23:59:05 i Allmänt

Det finns ett danskt uttryck som jag skrattar åt varje gång jag hør det. Det anvænds om joner på førelæsningarna och om luft på akut beredskap. Uttrycket ær: fiser ud. Jamen ni fattar att man børjar fnissa nær instruktøren trycker syrepumpen mot munnen på en docka och sæger: husk så at ikke luften fiser ud... Idag kunde jag inte hålla mig och børjade skratta. Ingen førstod någonting utom Eleonor och instruktøren trodde jag skrattade åt nåt helt annat. Men det ær som sagt inte bara luft som fiser ut. Joner kan fisa ut ur membran och det har dom gjort vældigt ofta de senaste førelæsningarna. Jeg smiler hver gang :)

Nu ska jag sova. Imorgon ær jag fri, alltså ledig, och jag tænkte ægna dagen åt løpning, stædning, plugg, benstyrka med Eleonor och... PACKNING! Gør plats i lægenheten, før snart ær jag hos er :D

Godnattkramar från Lina

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-10-13 07:57:19

Jag skrattade också.

Ser fram emot ditt besök!

puss, puss

Postat av: Lasse

Publicerad 2011-10-13 16:33:24

Det där med fis har jag inte märkt? :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela