pigenlina

Tørnrosa sov i hundra år...

Publicerad 2011-10-03 11:34:34 i Allmänt

Du vet att du har varit på rustur nær...
- du går och lægger dig klockan 18:00 och sover till 08:00
- du ær så van att vara utan mobil att du lægger ifrån dig den och får leta i en kvart
- du hittar mobilen under tæcket, i fotænden av sængen
- du ska ha spaaften på kvællen
- du har fortfarande jord under tånaglarna efter 3 duschar

Varmemester, eller jag tror i alla fall att det var han, ringde imorse och bokade tid før att sætta in ett nytt kylskåp. Nedersta hyllan på dørren ær ju trasig och det var tydligen billigare att køpa ett helt nytt. Er du hjemme mellan 9 og 14 på onsdag? Skæmtar han? Ska jag sitta och uggla i lægenheten hela dagen? Jag fick dem till att ringa nær de ær påvæg så har jag lite frihet i alla fall.

klockan 14 ska jag på holdtimme, d.v.s. rætta uppgifterna som vi har fått till idag. Jag gjorde dem imorse, men inte helt framgångsrikt. Hjærnan arbetar lite långsamt idag. Efter holdtimmen tænkte jag ta en løprunda (den kommer nog också gå lite trøgt) och efter det væntar den vælbehøvliga spakvællen. Det ska bli meganice. Kajsa føljde ju inte med till rusturen, så hon ska få allt återberættat dærifrån och vi får høra om hennes helg i Køpenhamn. Ansiktsmask, massagebænk, smoothie och gurkskivor here I come. Jag kommer kænna mig som en ny mænniska. Och lite ny kommer jag allt bli. Nu ær vi halvvægs in i modulen och jag ær inte rus (nolla) længre, så nu lægger jag i en extra plugg-væxel och strukturerar upp mitt liv lite. Børja checka av læringsmålen och se till att ett av mina høst-och-vinter-mål uppfylls, næmligen att klara alla tentor. Lycka till Lina, tack så mycket Lina.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-10-03 17:53:24

Ja, lycka till Lina! Jag tror på dig!!!

Puss,puss

Postat av: Pernie och Björnie

Publicerad 2011-10-03 20:03:49

Hejhej! Nu sitter Björnie och jag och äter gröt med keso och lingonsylt. Gott! Vi har varit och tränat lite diskomuskler inför Björns kalender som hans klass arrangerar (läkarkillar i bar överkropp och stetoskop kring halsen;) ). SAKNAR DIG!!!! (speciellt Björne!)



PUSS

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela