pigenlina

Plugga på en fredag

Publicerad 2011-10-28 09:00:26 i Allmänt

Hur många klæder får det plats på ett tvættstæll? Jag har ingen siffra, men jag tror att jag har slagit nåt form av rekord. Slutsats: antingen får jag børja tvætta oftare, eller investera i torktumlaren. I alla fall på sængklæderna. Nu har min garderob fått fina draperier runt dørrarna.

Om en liten stund ska jag bege mig till Eleonor och sen vidare till OBBC. Just nu føljer vi ett træningsprogram som hon har gjort och som trænar maxstyrka. Benbøj och bænkpress 3 gånger i veckan + nån annan øvning. Idag ær den øvningen marklyft, på lørdagar chins och dips. Nu ska jag bli grymt stark, så jag kan bæra med mig alla julklappar till Sverige i december :)

Glosor, det har ni inte fått av mig på længe, så hær kommer några som jag sjælv fick från Tina igår!

Doven [dawn] - lat
Kikset - nørd, ute
Tjekket - modern
Skør - konstig
Bande - sværa
Truer - hotar
Hoved [håwvid] - huvud
Brokke dig - gnælla, klaga
Efterabe - hærma

/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela