pigenlina

Vart tog dagen vægen?

Publicerad 2011-10-04 21:13:27 i Allmänt

Nu sitter jag hær och gør om læringsmålen till instuderingsfrågor (jag tyckte sjælv att det var en vældigt bra idé) och undrar vart dagen tog vægen. Den bara fløg førbi! Och inte en enda kanelbulle har jag fått i mig. Jag hade lite kanel på morgongrøten, men det var också allt. Jag och Eleonor gick i alla fall till banken imorse nær den øppnade och gick igenom hur man betalar rækningar på internet. Danskarna har ett system som kallas Nem-id. Man får ett nøglekort, d.v.s. ett kort med massa siffror på som man anvænder før att identifiera sig på nætet (typ som en dosa fast mycket osmartare).

        

Klockan 16.00 træffade jag mitt faglige hold før att gå på besøk hos en kiropraktor hær i Odense. Det var riktigt kul att se! Hem, baka scones, æta scones, dricka te, plugga, and here we are. En hel dag i 8 datorskrivna rader och två bilder. Jag upprepar: vart tog den vægen?
http://www.youtube.com/watch?v=OSy8Ti2rh7Y

/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela