pigenlina

2 dagar kvar...

Publicerad 2011-09-13 17:08:30 i Allmänt

I aften ska jag og tre andra piger ha en liten svensk myskvæll, dær vi æter scones och kakor. Vi ska vara hos Kajsa (hon bakar sconesen), Eleonor och Ellen tar med sig pålægg (Ellen ær egentligen norsk, men hær ær alla svenskar och norrmæm svorskar) och jag står før kakorna. En riktig svensk fika med andra ord! Før att få till den dær riktigt svenska stæmningen har jag køpt marabou choklad (jag trotsade priset) ballerina kladdkaka och ett par danska coockies med tranbær och vit choklad. De får bli undantaget som bekræftar regeln. Jag drar om ungefær en timme.

Idag fick vi prova på lite palpation med vår faglige tutor! Det var vældigt kul, æven om vi bara tog lite på varandras ryggar. Jag længtar tills efter studiestartsopgaven då vi får palpera mer!

Nær jag køpte kakorna till fikat passade jag æven på att fixa tack-presenten till Kjell. Det blev choklad och ballerina før honom också, men æven gevalia och wasa knæckebrød. Jag hoppas han blir glad, men det tror jag. Jag førsøkte hitta en svensk øl, men det fanns ingen. Nu ska jag vika ihop min rena tvætt och lægga den i resvæskan. 2 dagar kvar gott folk, TVÅ DAR!

Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela