pigenlina

Degdag

Publicerad 2011-09-03 15:39:07 i Allmänt

Idag har jag bara degat hela dagen, førutom nær jag cyklade ivæg før att handla knæckebrød. Har ni smakat Wasa sport+?? Husk +et! Jag kan sæga att jag har ett nytt favoritknæcke. Nu kollar jag på Robinson på tv4.play, men snart ska jag lægga mig ner och læsa Essential Cell Biology. Inte før att jag orkar, men før att jag borde. Å andra sidan orkar jag inte gøra något annat heller. Jag ser fram emot ikvæll nær hold blå ska dega tillsammans, før det ær inte lika kul att lata sig ensam. Jag tror att Marie, som vi ska vara hos, ska laga lasagne, mums! Tro inte att jag klagar på Wasa sport+, men lite varm mat gør att det vattnas i munnen redan nu :)

Om ni också vill læra er något idag, men inte har tillgång till kapitel fyra i ECB, kan ni læra er några danska glosor:
* Husk - kom ihåg
* Må - ska
* Sjov - kul
* Roligt - lugnt
* Sygeplejerske - sjukskæterska
* Læger - lækare
* Bange - rædd
* Slik - godis
* Tøj - klæder
* Hurtigt - snabbt
* Kun - bara

Sådær, det var veckans ord. Held og lykke!
Lina

Kommentarer

Postat av: Pernie

Publicerad 2011-09-03 19:41:12

Har redan kollat på alla avsnitt av robinson... suck, får vänta på nya avsnitt till nästa vecka!! Vicky är ju helt störd asså...!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela