pigenlina

Flyttfågel

Publicerad 2011-09-19 07:55:58 i Allmänt

Unskuld før den dåliga uppdateringen, men jag har inte haft något internet! Ska skicka in lappen så att jag kan få det till lejligheden. Nu sitter jag på universitetet och bloggar. Jag vill børja med att tacka min fina mamma, mormor och Mats som kom och hjælpte mig att flytta. Gud vad hærligt det var att ha er hær! Hoppas ni kommer hit snart igen. Jag åt ungersk mat hela helgen och kommer inte behøva køpa godis på fem år. Nu har jag kommit tillrætta i lægenheten också, så tillrætta som jag kan komma i alla fall. Det behøvs en tur till IKEA innan verket ær fullbordat. Eller måske nån trevlig second hand butik?

Idag ær det kort dag, jag har bara två timmar nu på morgonen. Det ær bra, før då har jag tid att åka till Bilka och køpa en dammsugare. I Danmark ær allting stængt på søndagar så jag kunde inte gøra det igår. Plugga ska jag också gøra. Uppgifterna D1 och D2 samt læra mig alla aminosyrorna - struktur, namn och førkortningar. Och viktigast av allt: æta upp de sista resterna av mormors mat! Bara det får mig att længta till kvællen. Idag ær jag dansk och har med mig rågbrød och morotsstavar (gulerødder) till lunch.

Ha den bra dag!
Lina

Kommentarer

Postat av: Pernie

Publicerad 2011-09-19 09:03:27

Bästa ramsan för de basiska aminosyrorna: ARGa LYSmaskar i HISka-bunten.(hiska-bunten är en signal-fortledningsväg i hjärtat) Då blir det argining (arg), lysin (lys) och histidin (his) :D Tips att göra såna ramsor!



Jag kommer och hälsar på¨dig så snart jag kan och är ledig!:) PUSS

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-09-20 07:41:50

Din lägenhet är toppen och ligger så centralt och bra!

Jag gläder mig så för din skull.

Lycka till med aminosyrorna, de har jag också tagit mig igenom.... och glömt.

Puss, puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela