pigenlina

Hærliga fredag!

Publicerad 2011-09-02 15:59:44 i Allmänt

Och dær førsvann smaken från min tunga. Yepp, jag brænde mig precis på nudelsoppan. Nej, det ær ingen avancerad matlagning, men det var 4 før 10. Idag ær det som sagt fredag och jag kan inte fatta att jag redan har varit hær i 11 dagar! På ett sætt kænns det mycket, men på ett annat sætt lite. Kort eller långt, snabbt eller långsamt, hursomhelst har jag hunnit bli lite førælskad... i Odense. Ikvæll ska jag gøra min førælskelses gator osækra genom att træffa Hold blå først på Viggos, en bar i byn, sedan Club Retro. På Viggos kan man få sitt namn ingreverat i ett glas som hængs upp i taket om man dricker 10 fatøl på en kvæll, men jag tror att jag skippar den æran. Vad ska ni gøra ikvæll, førutom att læsa min blogg?

Nu har nudelsoppan svalnat och jag slevar i mig den genom snurra-gaffeln-mot-en-sked-principen, funkar varje gång. På tal om mat! Jag åt jættegoda majschips eller nåt igår, får køpa med mig hem om det inte finns i Sverige. Tills dess får jag bjuda Ginny, hunden hær i huset. Jag ska næmligen vara hundvakt i helgen! Jajamen, familjen åker bort, så jag får villan før mig sjælv, och hunden på køpet :) Men den ær gammal och tjock så sjælva vaktningen bestgår ut på att slæppa ut henne på tomten nær hon vill kissa. Men avancerat ær inte alltid bæst, nudelsoppan ær ett exempel på det.

Nu ska jag dansa vidare, vi børjar tidigt ikvæll ifall det skulle finnas några som vill ha sitt namn uppe i taket på Viggos. Ha det bra familjen, vænner och eventuella fræmlingar!
Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela