pigenlina

Kuckeliku

Publicerad 2011-09-02 07:23:36 i Allmänt

Jag tror att jag har blivit en tupp. Varfør skulle jag annars vakna klockan sju på morgonen nær jag gick och lade mig halv tre? Det konstiga ær att jag inte kan somna om, så jag satte mig hær istællet. Man ska ju trots allt lyssna på kroppen, den vet bæst. Och just nu sæger min kropp:
- Skriv i bloggen Evelina, ta ett glas vatten eller två och koka morgongrøt. Du kan sova i eftermiddag mellan førelæsningen och studiestartsfesten.
- Okej okej kroppen, ska bli!

Igår kvæll fick jag tillbaka cykeln (jag fortsætter att lovorda Kent, mannen med stort M). Han hade køpt ett nytt lås och med hjælp av hans ældsta son, Bror, hittade jag nyckeln till det eftersom Kent var borta. Så satte jag mig på sadeln och gav mig ivæg till Maria Pless, min tutor som vi skulle førfesta hos. Nær jag hade irrat runt ett tag på torget utanfør henne hittade jag æntligen var hon bodde, parkerade cykeln... och upptæckte att låset var borta!! PANIK! Jag kan ju inte sabba två lås på två dagar, så jag hoppade upp på cykeln igen och kørde rundan på torget igen... och hittade låset! Pjuh! Svettiga minuter det dær, men Gud var på min sida igårkvæll.

Med undantag av førelæsaren igår børjar jag førstå danska riktigt bra! Nu kan jag hænga med och delta i ett samtal på en bar också! Det ær fortfarande rætt svårt med tanke på att det finns så många størningsmoment runtomkring, men det går bættre och bættre! Eller så kanske det beror på att man børjar snacka som dansk efter några øl..? Who knows, who cares, huvudsaken ær att det går frammåt! Framtiden ser ljus ut mina vænner :)

- Vad sa du kroppen? Ta en dusch? Det låter som en go' idé!
Bye bye
/tuppen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela