pigenlina

Liten men naggande god...

Publicerad 2011-09-01 17:43:29 i Allmänt

Så skulle jag vilja beskriva min lägenhet. Den var inte stor, men desto mysigare. Lägenheten låg på översta våningen (såklart) så jag får lite snetak här och var, vilket jag tycker är trevligt. Om två veckor flyttar jag in, som jag längtar! Att inte behöva ta hänsyn till någon annan än sig själv, och grannarna färstås. Men det är ju jag bra på, eller..?

Efter trippen till Nörregade 63, där min lägenhet ligger, fortsatte jag till UOH, universitetssjukhuset, för att lyssna på en föreläsning om första hjälpen. Mannen som föreläste är känd för att prata mycket snabb danska, så inga svenskar eller norrmän förstod honom. Jag slutade lyssna efter ett tag och lade energi på power pointen istället. Tack och lov för läroböcker!

Ikväll blir det utgång med hold blå (lag blå). Det ska bli riktigt sjovt (roligt)! Litt om lidt (snart) ska jag göra mig iordning, men först ska jag läsa lite i Essential Cell Biology, vi har kapitel 4 i läxa och det är ungefär 50 sidor långt :O Som svensk kan jag alltid skylla utekvällen på att jag behöver lära mig danska, så jag har inget dåligt samvete för den :) men det skadar inte att försöka läsa så mycket som möjligt innan.

Hej hej (hejdå)!!
Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela