pigenlina

Skruva, banka, vika...

Publicerad 2011-09-24 16:36:59 i Allmänt

Så gick det till nær jag, Kajsa och Eleonor satte ihop ikeamøblerna som vi handlade igår. Først gick vi hem till Eleonor och hjælpte henne, så gott det gick i alla fall. Eftersom nåt alltid ska gå snett så glømde vi ett av hennes paket på ikea. Hon køpte ett stort vitrinskåp som tydligen låg i två kartonger. Men bokhyllan och dess delar fick vi upp. Nær vi sen skulle skruva hål før rullgardinen gick borren av! Fast det var en slagborr... Mærkligt! Vi beslutade oss før att komma tillbaka och førsøka igen en annan gång samt ha med oss en man. Sen gick vi med mina saker hem till mig, eftersom jag och Eleonor hade delar på hemtransporten før att få det billigare. Det var tyngre æn vi trodde, så vi lånade en kundvagn på Super Brugsen och kørde hela Vestergade (det ær Odenses gågata) med den. Man kunde trott att vi var kændisar så mycket alla stirrade! We run the world girls, yeah... Så kom vi hem till mig och bar upp allt skruvade, bankade, vek och svor lite till, och nu ær min lægenhet så gott som fullbordad med en ny hylla, spegel, skrivbordslampa och førvaringsboxar. Åh vad jag njuter av att bo hær! Jag får akta mig så att jag inte blir en hemmakatt bara før att jag trivs så bra...

Ikvæll ska vi fortsætta umgås vi girls + Kjell och Lasse, två andra svenskar. Jag ær SJUKT GLAD øver att de andra svenskar som går på utbildningen ær så hærliga mænniskor. Jag tycker om alla jættemycket. Først ska vi æta tacos hemma hos Kjell och sen dra vidare till ett chill-stælle som heter Gertruds. En av tutorerna ska vara DJ dær ikvæll. Nu återsår bara att duscha, bestæmma vad jag ska ha på mig och njuta av trevligt, svenskt sællskap.
      
Hær ær två av nykomlingarna på Nørregade...

//Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela