pigenlina

Snabbare æn en brandman

Publicerad 2011-09-26 07:18:17 i Allmänt

Igår kvæll læste jag klart kapitel 12 precis som planerat, gick och la mig och somnade ganska fort, eftersom jag var så trøtt. Jag ville inget annat æn att sova, men nån dær uppe ville annorlunda och runt tolvtiden væcktes jag av brandlarmet. Och vilket brandlarm sen.. Jag ær førvånad øver att inte hela Odense vaknade! Jag hade ingen aning om ifall det bara var i min lægenhet eller hela huset, men jag kastade på mig min one piece och gick ut i trapphuset, dær jag møtte resten av grannarna på våning tre, och tillsammans gick vi ut på gatan. Annorlunda sætt att møta grannarna på, men nu har jag sett i stort sett alla. (Jag har en ganska snygg granne på våning 1...) Det var falsk alarm, en tjej hade glømt ugnen på eller vad det var, så nær det hade slutat tjuta gick vi tillbaka in, efter att ha skakat hand och lyssnat på Thomas Ledin som spelades från ett øppet fønster på andra sidan gatan.

Nu ær jag vaken igen och iførd one piece, men utan brandlarm i øronen den hær gången som tur ær. Jag har massa ren tvætt, och det regnar inte. Det ser ut att bli en bra vecka trots allt!

/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela