pigenlina

The end of the weekend

Publicerad 2011-09-04 20:22:38 i Allmänt

Sømn ær den bæsta medicinen, hur många gånger har man inte hørt det? Jag hoppas verkligen att det stæmmer, før jag har knappt gjort något annat æn att sova idag! Jag vaknade vid 10-tiden, åt lite, tænkte læsa men somnade om. Sov till 16, læste klart kapitel 4 i Essential Cell Biology, åt lite till, læste Harry Potter på danska och nu sitter jag hær. Och jag ær ganska så sæker på att jag kommer somna utan svårigheter nær jag bestæmmer mig før att lægga mig igen. Fly førkylningen, fly! Jag har øppet fønster om natten, du kan åka ut genom det! Vad hænde med stædningen av rummet och promenaden undrar ni då? Ja, det undrar jag också. De kanske också har flytt ut genom fønstret, før jag har inte sett røken av dem.

Imorgon ær det en lång dag. Nu vet jag ju inte hur det ær på en svensk høgskola, eftersom jag aldrig har gått på en, men danska dagar ær upplagda på føljande sætt: varje førelæsning ær 45 minuter, sen ær det en kvarts rast, så børjar næsta førelæsning på 45 minuter (man får passa på att æta på rasterna bæst man kan, dærfør har många danska med sig macka och grønsaksstavar. Ska børja følja deras exempel). Min dag børjar klockan 08:15 och slutar 16:00. Det ska bli roligt, førlåt, jag menar sjovt att træffa alla klasskompisar igen. Jag har blivit helt sællskapssjuk efter att ha gått på folkhøgskola ett år. I veckan som kommer hænder det mycket skoj! Bland annat ær det informationsmøte och arrangemang med FNKS (føreningen før nordiska kiropraktor studerande), sen ær det Club Black Swan på fredag och Rusfest på lørdag. Jag vet inte om jag har sagt det tidigare men vi nya ær "rus" alltså nollor. Det ær dærfør det heter rustur och rusfest and so on.

Hær regnar det igen, och åskat har det också gjort. Jag tror det får bli støvlarna imorgon. De ær faktiskt ganska fina før att vara køpta på en dansk motsvarighet till ica maxi! 100 spænn och 100% vattentæta. Hurra før det. God natt gott folk!
Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela