pigenlina

Yeah, Im still here!

Publicerad 2011-09-07 15:32:49 i Allmänt

Trots att jag glømde uppdatera igår, unskuld. Idag hade jag bara två lektioner, så efter den sista timmen unnade jag mig sjælv att gå till HM och køpa en klænning och en byxdress som jag ska ha på mig i helgen. Det vankas rusfest och utgång på Club Black Swan!

Igår spelade Danmark mot Norge i fotboll, så hela hold blå trængde ihop sig hemma hos Victor och hans svenska tjej før att se på matchen. Jag fick låna en rød danmarktrøja av Morten och det verkade hjælpa, før Danmark vann med 2-0. Efter matchen gick vi ut och tog en øl på en liten pub i byn. I Danmark ær det inte røkførbud på små utestællen, så folk røkte innomhus før glatta livet. Ni skulle ha sett mina øgon! De var røda, sved och det ena øgat var større æn det andra. Jag kan inte ha varit någon vacker syn kom hem. Eftersom det regnade på hemvægen rann sminket och jag blev genombløt. Sjælvklart træffade jag på en av sønerna precis nær jag kom innanfør dørren.

Klockan ær bara tre och jag funderar på vad jag ska gøra resten av dagen. Det hade varit kul att træna, men jag ær fortfarande sjuk. Gårdagens behandling (øl, regn, røk och sen læggning) var inte det bæsta botemedlet mot førkylning, tyværr. Jag vaknade mitt i natten och hade sjukt ont i huvudet och næsan och bihålorna. det var som om någon tryckte sina hænder mot mitt huvud på precis de stællena, sjukt obehagligt. Och omøjligt att somna! Godkvæll huvudværkstabletten, trevligt att træffa dig. Sen kunde jag sova igen.

Jag har hittat en pluggkompis! Vi ska møtas imorgon och gøra læxan tills på måndag. Vi pluggade tillsammans igår också (gjorde klart læxan tills idag) och det funkade riktigt bra! Hon ær både trevlig och smart, och dansk! Så jag lær mig mycket av att umgås med henne :) Hon heter Tina och ær 89a.

Hoppas ni har det bra dær hemma! Ni ska vara glada øver att ni ær på tryggt avstånd från mig nu, annars hade jag bara smittat er. Men jag hinner sækert bli rask (frisk) tills næsta væcka då mamma och mormor kommer ner. Som jag længtar efter er! Jag har tackat nej till att spela tennis och æta middag med hold blå så att jag ska kunna umgås med er, trots att lagmedlemmarna førsækte locka med mig ("ta med mamma!"). Och pappa, om du læser det hær. Du vet den dær regnjackan jag bad om att få hit? kan du slænga med byxorna till den också om du inte hunnit kasta dem? Det danskarna rycker på axlarna åt och kallar vanligt danskt væder kommer gøra mig till ett vattendjur inom en snar framtid. Idag høll jag dessutom på att blåsa bort nær jag cyklade hem från HM. Jag kommer vara som barnen som kommer ut från fabriken i Charlie and the chocolate factory nær jag kommer hem till Sverige: uttænjd, lortig och blå. Men førhoppningsvis ha massa choklad med mig :) Kram på er alla!
Lina

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-09-07 18:33:52

Haha, Lina, jag ÄLSKAR rubriken!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela