pigenlina

Citronsyracykeln

Publicerad 2012-04-24 19:33:53 i Allmänt

Efter att inte ha trænat på 3 veckor var det lite tungt att komma igång med styrkan igår. Dærfør tænkte jag att jag skulle væcka kroppen med lite løpning idag. Bæsta sættet att starta en træningsperiod på! Tanken var god, och det gick både bra och kændes bra att løpa, bara det att det børjade regna under tiden. Några droppar i børjan, æsch det gør inget, många ofta droppar. Jag kom hem drypande bløt, men hærligt rød om kinderna. Nu har jag ætit middag och sittér med uppgifterna till morgondagens biokemi-holdtimme om TCA-cykeln, eller som vi sa i kemin: citronsyracykeln. Då ær det roligare att læra sig armens skelett, muskler, leder och nerver uttantill. Men men, den ska också kunnas.

I helgen ska jag få en inneboende, nømligen en kille från Sverige som ska søka kiropraktorutbildningen hær i Danmark! Det ska bli kul, både att hjælpa till och få lite sællskap. Efter att ha delar rum med min kæra tvilling i 16 år har jag trøttnat lite på att bo sjælv efter bara ett år. Jag kanske kan kidnappa honom så att han bor kvar...

nej, om jag skulle ta och återgå till TCA-cykeln och det hastighetsbegrænsande enzym som jag inte vet vare sig vad det heter eller hur det regleras. Om jag finner ut av det lovar jag att meddela er hær på bloggen næsta inlægg.

Ikvæll ska jag skypea med den hær tjejen! Kanske Bjørn får vara med på ett hørn också, det brukar han ju vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela