pigenlina

Godkänd!

Publicerad 2012-04-19 19:54:01 i Allmänt

Idag hade jag min första holdtimme på modul 4. Den var upplagd som så att man gick runt till 4 olika instruktörer som berättade om olika delar av armen: skulderbladet och överarmen, armbågen och underarmen, och slutligen handen. Vi fick kolla på skelettdelar, röntgenbilder och preparat. Modul 4 kommer nog att bli kul! En annan kul grej som hände idag var att vi fick tillbaka resultaten på Teoretisk Biomekanik-eksamen. Jag blev godkänd och fick en 10. Ni minns den logiska skalan (-3, 0, 2, 4, 7, 10 och 12)?? Alla trodde att den bara skulle vara bestådd/icke bestådd, så jag fick lite panik först när jag fick reda på att det var kriterier (=betyg) på tentan, men det gick ju bra och jag är nöjd. Nu är det bara resultatet på biomedicineksamen kvar, men det kommer på måndag.

Imorgon ska min vän Inge ha post-födelsedagsfest och innan dess ska jag på knytkalas hos Ellen. Jag tänkte ta med mig knyten av smördeg med färs, soltorkade tomater och oliver i. Det ska nog bli gott! Minns att jag åt något liknande i Molkom på en argentinsk temadag. får se om dessa blir lika lyckade! Nu ska jag återgå till anatomin. So long!

P.s. Mamma, jag tror att jag ska börja på din tavla... gjorde lite förberedelser idag, så nu är det bara att köpa duk och eventuellt färg samt skriva ut en grej... Mer säger jag inte, men det vore kul att bli klar innan jag kommer hem till Kristi himmelsfärd. För jag kommer hem då, det har jag bestämt. Til then...
/Evelina

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-04-20 07:51:30

Ser fram emot att du kommer.

Har en hel vägg reserverad för din tavla.

Puss puss

Postat av: pillan

Publicerad 2012-04-20 17:47:00

Va duktig du är! Du får bo i Uppsala med mig heeela tiden när du kommer till Sweden tycker jag.

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-20 20:33:50

Nej det får hon inte, hon ska bo hos mig också.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela