pigenlina

Inneboende

Publicerad 2012-04-27 06:58:32 i Allmänt

Idag ska jag få en inneboende, øver några dag/ar i alla fall :) Han heter Mats och ska søka min utbildning på Syddansk universitet. Det blir kanske mindre plugg i helgen æn vad jag borde, men att hjælpa någon går alltid først. Igår lagade jag gulaschsoppa med gifflar. Eftersom mormor och mamma ær i London fick jag gå efter per Mobergs recept, som jag ær sæker på inte ær lika bra, men det blev gott i alla fall. Igår hade jag æven prøvospot, alltså ett låtsadsprov i anatomi på øverextremiteten. Det var hur kul som helst att gå omkring och kika på preparaten och gissa vad de markerade strukturerna var. Jag var bættre æn vad jag trodde jag skulle vara, men vet också vad jag behøver lægga fokus på. Næsta vecka ska vi læra oss om benet och idag har jag 2 timmars palpation. Ha det!

Kommentarer

Postat av: Pillan

Publicerad 2012-04-27 17:28:01

Lycka till med samboskapet, för oss går det finfint! Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela