pigenlina

Rørigt

Publicerad 2012-04-18 14:03:47 i Allmänt

Jag har landat i Danmark, men inte riktigt i mitt liv ænnu. Det ær mycket som måste struktureras upp: skolan och inte minst min lægenhet. Båda ær lite støkiga just nu, men efter idag och framførallt i slutet av veckan ræknar jag med att ha fått ordning på båda sakerna. Modul 4 som jag ær inne på nu handlar om anatomi. Det ska bli kul att læra sig hur kroppen faktiskt ser ut dær under huden, både før træning, massage och kiropraktiks skull.

Jag har precis ætit lunch och tænker tillbaka på den colombianska maten. Banan i allt, soppa till førrætt (man blev mætt på bara den), ris och hel, stekt fisk till huvudrætt och juice till måltiden. Såhær kunde en typisk lunch se ut:

Først, soppa med rotfrukter och køtt. Hade man tur fick man med majskolven som gav smak åt soppan...


Efter det skulle man førsøka proppa ner ytterligare æn rætt, t.ex. fisk, ris och stekt matbanan, eller nationalrætten med køtt (massa olika), kidneybønor i sås, avokado, banan och stekt ægg.


Kanske blir det en colombiansk halv åtta hos mig snart... Vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela