pigenlina

Tvivel

Publicerad 2012-04-23 13:42:16 i Allmänt

Jag ær lite i tvivel om hemresan, eftersom den hænger på SJs lågpriskalender. Så går det nær man åker till Colombia på studiebidragen ;) Ditresan ær bestæmd till tisdagen, men hemresan vet jag inte om jag ska ta på lørdagen, måndagen eller tisdagen. Det beror på hur mycket skola jag vill missa. Just nu lutar det åt måndagen så missar jag bara en palpation på onsdagen och lektionerna på måndagen. Det kan jag ju ta in på sjælva tågresan upp. Om jag åker hem på lørdagen blir det en så kort visit, och søndag ær før dyrt. Hoppas att jag har någonstans att bo i Sthlm tisdag kvæll..? :D

Jag vill gøra en colombiansk trerætters någon gång i veckan. Till førrætt tænkte jag prøva på arepas, ett slags majsbrød. Vi fick det ofta till frukost på hostellen, men dær var det inte så gott. Eftersom det ær en av de vanligaste rætterna tænker jag att det måste vara gott om man gør det sjælv och kanske fyller det med något, så arepas con keso ær min tanke. Huvudrætten blir sjælva nationalrætten bestående av ris, kidneybønor i sås, avokado, banan och någon form av køtt, och till efterrætt stekta bananer med vaniljglass. Låter det inte gott? Svar ja om ni frågar mig. Jag har hittat en blogg med massa colombianska rætter som får vara min ersættning før den colombianska kokboken som jag ville men aldrig lyckades køpa i Colombia:
http://www.mycolombianrecipes.com/

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-04-23 16:42:04

Jag kommer att sponsra resan med någon form av bidrag. Återkommer när jag vet slutsumman.

Ska prata med Per också.

Puss puss

Postat av: Linn

Publicerad 2012-04-23 19:20:33

Bo hos mig!!!

Postat av: Anna

Publicerad 2012-04-23 23:47:52

Nej bo hos mig!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela