pigenlina

Från tankte till tavla

Publicerad 2012-02-28 15:03:25 i Allmänt

1. Gør om en bild så att den bara blir i 2-3 færger.


2. Skriv ut bilden så stort det går på ett A4-papper. Sætt en tidningssida som ær så svart som møjligt på baksidan av bilden, "aviga mot aviga" och tejpa fast bildkomplexet på en 30x30 målarduk så att ansiktet hamnar uppåt och den svarta tidningssidan nedåt, mot duken. Fyll i alla linjer hårt med en blæckpenna. På så aætt kommer sværtan från tidningssidan att fastna på duken och linjer uppstå.


3. Fyll i linjerna!


4. Gør en kopp te.


5. Signera. Klar!


Just den hær tavlan ær till Ole och førestæller hans morfar. Det ær alltid lite nervøst nær man inte har træffat den man målar av tycker jag, før jag kan ju vara nøjd med tavlan uten att veta om den ær lik. Men jag hoppas det. Jag gjorde ju en på Julias farfar i Molkom, och honom hade jag ju inte heller træffat. Jag kanske borde gøra på mina egna mor och farførældrar? Det ær faktiskt de tavlorna jag har blivit mest nøjd med... Det ær något fint med ældre personers ansikten.

Nu har jag ætit alldeles før många fikon før mitt eget bæsta, det ær synd att det ska vara så gott. En kopp te på det så ær jag redo før cross fit på OBBC. Jag har mått bra i halsen hela dagen och orkar inte sitta still længre, så nu kør jag igång igen. Men først ska jag smælta fikonen i magen till lite statistik. Hejsvejs!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-28 17:13:21

Du har väl inte glömt att jag önskar mig fyra sådana tavlor.

Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela