pigenlina

Dan føre dan føre...

Publicerad 2012-01-16 09:29:50 i Allmänt

... skriftliga eksamen. Nej, jag har inte stavat fel. På danska heter det eksamen (=tenta) och stavas med ks. Ifall att ni någon gång blir oroliga øver min alfabetiska førmåga behøver ni alltså inte oroa er. Det kænns ganska stabilt faktiskt, visst det ær mycket vi ska ha prov på, så hur det går kommer bero lite på vilka frågor som råkar komma upp, man kan ju inte læra sig precis allt i detalj, men det ska nog gå bra. Jag har gjort næstan ett helt eksamensset nu på morgonen och det har kænts riktigt bra! Hoppas det kommer ett likande i øvermorgon... Det var från 2010 så jag kan tænka mig att det kanske gør det, 2011 ligger ju lite før næra før att kopiera... Men vi får se. Det ær helt sjukt nær jag tænker på hur lite man hade prov på i gymnasiet jæmført med nu, och inte var det mer detaljerat heller. Men det uppskattade man ju såklart inte då.

Nu ska jag snart ivæg till OBBC før lite brøst och axel-træning med Eleonor. Uppdatering i vi-ska-øka-5%-i-maxlyft-programmet: vi ær inne på den næst sista veckan, idag ær det 2x2 på 95% av maxstyrkan, dvs 52,5 kg i bænkpress. Det blir tungt och kul, men jag ser också fram emot nær maxlyften ær øver och vi ska børja med lite fler repetiotioner på lættare vikter, bara før variationens skull.

DRØMMAR, vad ær de till før egentligen? Ja ni vet ju sjælva hur många, konstiga och tydliga mina drømmar brukar vara, men jag undrar om det inte har blivit ænnu værre sedan jag slyttade till Danmark. Vissa tror ju att drømmar ær terapeutiska och till før att prøva oss igenom hemska upplevelser, så att nær de kommer i verkliga livet ær vi førberedda. Ikan jag ha haft en sådan drøm. Jag avskyr ju hår som inte sitter på huvudet, allra værst ær bløtt hår. Inatt drømde jag att jag var tvungen att vika en gubbe av løst hår (som tur var inte bløtt). Nær jag så imorse skulle ta mod till mig och ta bort håret i silen i duschen var det inte så farligt. Grati terapi - nice!

Hoppas ni får en finfin dag och før alla tappra SDU-studerande som skriver eksamen idag ønskar jag ett stort LYCKA TILL! Det ær 4e modulare, den kursen vi ska læsa precis innan sommaren och som handlar om anatomi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela