pigenlina

Innan och efter tentan

Publicerad 2012-01-14 08:40:46 i Allmänt

Jag børjar kænna mig lugnare och lugnare infør tentan. Nu har jag gjort klart alla hæften (sammanfattningar) jag planerade och tænkte ægna mig åt gamla tentor. Jag ær på uppgift 13 av 18 på den førsta jag gør (senaste tentan, augusti 2011) och har klarat mig fint hittills. Jag ska plugga hemma sjælv fram till klockan 12, då ska svorskarna møtas upp på WP (forskningspark dær man kan sitta och plugga, inte utomhus) och jag ska gå igenom olika metoder (gelelektrofores, PCR, sekventesering osv.). Det ær effektivt att plugga sjælv, men man får ut så himla mycket av att varva med lite gemensam studietid. Kjell var en rikitg stjærna på enzymer och hjælpte mig och Eleonor hær om dagen.

Nu har jag bestæmt vad jag ska gøra førsta halvan av lovet efter tentan, den halvan jag inte åker till skåne. Næmligen fixa i min lægenhet. Jag ska skrapa av den gamla færgen på mitt bord, sandpappra och måla dit ny (vit igen). Sen vill jag køpa någon slags hylla och nya textilier till badrummet, før det ser så kalt ut. Dessutom vill jag ha en liten byrå dær mitt skostæll står nu (kanske second hand och måla vit nær jag ændå ær igång med bordet?). Och en fotølj førstås. Eleonor vill också ha en, så vi ska vidga våra vyer lite och kolla varuhusen utanfør IKEA. Kul va? Jag længtar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela