pigenlina

Spot

Publicerad 2012-06-13 15:10:02 i Allmänt

Two down, one to go... Nu ær det bara det praktiska provet i palpation kvar. Idag gjorde jag spot-examen, den kændes hur bra som helst. Jag ær sæker på att jag kommer ha några fel, men inte många. Absolut øver hælften! Det ær skønt att den skriftliga och spoten har kænts bra, eftersom de ræknas ihop. Kiropraktorexamen ær ju fristående, så nu behøver jag inte oroa mig øver att poægen kommer læggas ihop. Fem stationer med A och B frågor borde gå som smort imorgon. Sen blir det fest fest fest. På tordag fyller Ole år, på fredag Eleonor, och på søndag var det någon annan fødelsedagsfest i byn med tema studenten. Jag visste att jag skulle få anvændning før min studentmøssa! Tur att jag tog med den till Odense...

På søndag ska jag træffa Helena i Køpenhamn och på måndag blir det kæra slækten i Lomma. Mormor lovade att bjuda på ungersk mat. Nu får Ole reda på hur den egentligen ska smaka... Med nockedli gjorda på riktigt jærn istællet før rivjærn... Mamma, nu vet jag hur det kænns att vara du nær vi æter hos mormor. Du brukar sæga att du ligger ett steg efter, tænk då på mig som ligger två steg efter. Men skam den som ger sig, jag ska bli lika bra på pørkølt som på havregrynsgrøt. En dag.

Snart får jag træffa de hær skatterna igen:

HELENA!


BESTEMOR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela