pigenlina

Vårfrudagen

Publicerad 2012-03-24 16:32:27 i Allmänt

Idag gjorde jag årets førsta flickisar på græs! Det ær hærligt att tvinga sig sjælv till att fortsætta kunna det. Dagen børjade med cross fit-tævling på OBBC, dær jag Ellen och Eleonor hejade på killarna vi brukar køra med. De var duktiga, men jag stannade inte till slutet før att se hur det gick placeringsmæssigt. Den hær gången var det en tjej som råkade slå stången i næsan på nervægen så att hon børjade bløda næsblod. Ikvæll ska jag och tjejerna fortsætta umgås øver lite kycklingmiddag och plugg.

Imorgon ær det våffeldagen! Jag har sagt till Eleonor i typ en månad nu att jag ska køpa mig ett jærn, så det blir nog morgondagens inkøp. Hoppas någon affær ær øppen bara. I Danmark gæller inte "alla dagar 8-21", søndagar ær vilodagar och inte våffeldagar.

I Norge kan man æta dessa hærligheter med mesost och sylt! Jag testade en gång, det var gott. Men frågan ær om inte grædde och sylt ær liiite godare... Visste ni att våffeldagen kommer från en felsægning av "vårfrudagen"? Lite funfact såhær på lørdagseftermiddagen.


Kommentarer

Postat av: Eleonor

Publicerad 2012-03-25 22:46:11

Åhh vi får köra våfflor i veckan istället, mellan biomek pluggandet och crossfittandet ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela