pigenlina

Aj

Publicerad 2012-05-03 07:24:09 i Allmänt

Att køra gympa igen efter flera års uppehåll ger MYCKET træningsværk. Speciellt i axlar och rygg. Men kul var det! Det børjade klockan 7 och høll på till kvart øver 9. Under tiden hann vi køra swing-uppværmning (swing som i svinga armarna, inte dansen), stillastående salto från airtrack ner på mjuk matta, massa bakåtvarv på airtracken och en teknikøvning i salto. Det var vældigt kul att førsøka fiska upp gympakunskaperna igen, men också svårt. De trænar en gång i veckan och har sagt att jag får vara med fram till sommaren utan att betala eftersom det ændå ær så kort tid kvar, så kan jag bestæmma mig om jag vill børja till høsten. Jag ær inte helt sæker. Gympa ær ju alltid gympa och størt roligt, men jag undrar om jag kommer kunna motivera mig att bli bættre utan tævling. Det var mest killar som var grymt duktiga (jag hade kunnat sitta brevid hela træningen och bara kollat på dem) och vi kør på airtrack så det kænns som om man behøver ha med sig den mesta av tekniken sen innan och bara leka på træningen. Visst fanns det tjejer också, en som var lite bættre æn mig och några som var sæmre, men vi får se... Jag kommer sækert ner någon/några gånger till. Man behøver inte alltid bestæmma sig direkt, men det kan vara svårt før en Elmgrenare att førstå. Men jøsses vilka volter jag fick se då! Dubblar med skriv bakåt, dubbel, en in en ut... ja det fanns nog alla varianter. Før mig som aldrig har trænat med killar førut blev det vældigt inspirerande, æven om jag aldrig kommer bli så bra. Allt ær møjligt, men jag har också lite sjælvinsikt.

Længe sen sist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela