pigenlina

Hurra før mamma och Sverige

Publicerad 2012-05-27 16:10:44 i Allmänt

Idag har jag lært lært mig flera saker, bland annat lite om betaoxidationen av fettsyror. Men framførallt har jag lært mig att man kan gøra lasagne i en brødform, om man skulle ha glømt den ugnssøkra formen hos någon annan. Glad i hågen børjade jag hacka løk, steka løken tillsammans med vitløk, i med tomatsås, salt och peppar. Vips så var ena blandningen klar! Blanda riven ost, spenat och keso till blandning nr 2. Nær jag sedan skulle varva blandningarna med lasagneplattor i den ugnssækra formen uppstod ett problem: var ær den ugnssækra formen? Åh ja, juste. Hemma hos Ole. Som ær i Norge... Tankarna virvlade runt i huvudet. Ska jag spara blandningarna i kylskåpet och tillaga lasagnen imorgon istællet, eller satsa på brødformen (kommer det få plats?). Friskt vågat hælften vunnet, jag satsade på brødformen och jag måste sæga att det blev en av mina bæsta lasagner hittills! Lasagneplattorna passade som hand i handsken i brødformen (2 per lager) och fyllningen fick utan problem plats mellan dem. Jag hade till och med några centimeter till godo. Lasagnen var lætt att dela upp i fyra portioner, varav en slank ner i min hungriga mage.

Eftersom det ær morsdag idag vill jag passa på att gratulera min vackra mor på dagen. Hipp hipp hurra mamma! Nu har jag kommit på vad du kan unna dig sjælv från mig: ett glas vin och lantchips.

Igår var det schlagerafton hemma hos kjell. Korv grillades, håret pyntades med svenska flaggor, det blandades coctails och vi satte poæng på bidragen. Jag passade på att røsta på Sverige från Danmark och SVERIGE VANN! Hoppa upp och ner på golvet, i soffan och på dansgolvet. Næsta år ska jag och Kjell gå på eurovision i Sverige. Kosta vad det kosta vill!



Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-05-27 20:48:54

Tackar för att jag fick unna mig ett glas vin. Hade tyvärr inga lantchips men har de till godo så jag kan unna mig dem en anna dag.

Puss puss

Postat av: Ilineni

Publicerad 2012-06-06 21:03:15

Den är såå finnt skriven till din Mamma! man fått lite tårar i ögonen! Du är såå duktig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela