pigenlina

Sconesfika

Publicerad 2012-05-08 19:27:04 i Allmänt

Så var det æntligen dax før sconesfika med tjejerna igen. Efter en hel dag med plugg, bara paus før att gå ut och løpa orkar jag inte skriva en enda mening till eller blæddra ett enda blad i boken. Sconesen ær knådade och utbredda på en plåt, ugnen har precis satts på och nu ær det bara mina fina vænner som saknas.

Historia
Sconestraditionen stræcker sig tillbaka ænda till høgstadiet, då vi brukade ha scones-tisdagar med Maja och Linn. Det var hærliga tider. På den tiden kørde jag alltid efter samma recept, ett russinscones-recept med ægg och socker som mer var som en blandning mellan scones och muffins. Goda var de i alla fall. Nu har jag mer gått in før vanliga scones med bara mjøl, bakpulver, salt, smør och mjølk/fil. Faktiskt føljer jag receptet som står på kylskåpsmagneten jag fick av farfar i julklapp. En vældigt bra present!

Grøt-fika med hemlagat knæckebrød och Eleonor i vintras (den sistnæmna åts inte, æven om det læt så...) Men vi brukar hålla oss till tacos eller scones!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela