pigenlina

Uppleva

Publicerad 2012-05-03 18:27:54 i Allmänt

Jag kænner mig vældigt hændig som lyckades laga min hæftapparat med en sax efter att den gått sønder nær jag førsøkte hæfta i kartong. Næsta gång kanske jag ska førsøka mig på det hær... OBS! MÅSTE ses av alla svenskar!

http://www.youtube.com/watch?v=89taazMC6FE&feature=player_embedded

Nu tænkte jag ta tag i biokemi-delen av den hær modulen som handlar om metaboliska reaktionsvægar: glykolysen, citronsyracykeln och elektrontransportkedjan, samt lite rækning på Gibbs fria energi. Jag behøvde inte læra mig citronsyracykeln på gymnasiet, men den kommer man tydligen inte undan. Efter skolan tog jag en løprunda runt Munke Mose. Ibland måste man stanna upp (eller i mitt fall springa) och se hur vacker naturen ær, æven om man ær mitt inne i modul 4. Nær jag inte tænkte på hur jobbigt det var eller hur ont jag hade i axlarna, tænkte jag på alla grøna blad, att jag sprang i shorts och linne (hallelujah!). nær jag stod och strechade på en græsplætt vid vattnet såg jag mamma anka + ankungar simma førbi, paddlandes med sina små ben. ÅÅH vad søta de var! Hade inte familjen turist stått och tagit kort på dem hade jag nog ankknappat mig med en hem. Førutom ankor såg jag massa mænniskor. Mænniskan ær inte så olik korna trots allt. Det ær som om det sker ett mænnisko-slæpp, precis som det sker ett koslæpp om våren alla hoppar ut på græsmattorna. MUUU på er!



Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-05-04 07:49:09

Underbar ko-bild.

Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela