pigenlina

Adjö modul 5

Publicerad 2012-11-11 17:50:23 i Allmänt

Nu är alla tentor skrivna och modulavslutningsfesten festad. Imorgon välkomnar jag modul 6, som handlar om matsmältningssystemet. Vi ska även skriva en etikuppsats, vilket jag tycker ska bli väldigt intressant! Ole och Maren skrev t.ex. om abort av barn med downs syndrom i Danmark. 
 
Helgen har jag spenderat med Ole och tagit igen tiden vi inte var tillsammans under examensveckan. Igår lagade vi hamburgare och hyrde film (Ace Ventura). Det var en slapp och skön kväll och jag somnade ganska snabbt, efter att bara ha varit vaken i 10 timmar... (13-23). 
 
Eleonor har fått inflammation i sitt finger. Det började i onsdagskväll med en uppsvullnad nedersta del av ringfingret. Sen växte och växte det, och fredag efter teoretisk biomekanik-tentan var fingret elefantstort. Apoteket skickade Eleonor vidare till läkaren som skrev ut pencillin. Igår eftermiddag när jag tittade förbi lyckliga gatan fick jag ont i huvudet och tog vad jag trodde var en huvudvärkstablett, men som visade sig vara Eleonors antibiotika. Så nu har jag testat det också. Antingen hjälper det mot huvudvärk också, eller så botade jag mig själv med placebo...
 
TVn som Ellen köpte har 3D. Här sitter vi och kollar på madagaskar 3... Kille i mitten är Eleonors nya boyfriend!
Kjell, den perfekta mannen:

Kommentarer

Postat av: Pillan

Publicerad 2012-11-11 22:37:46

Haha, vad var det för penicillin? (håller på och läser sånt nu ju...
Grattis till Elenor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela