pigenlina

Girl power

Publicerad 2012-09-19 16:35:57 i Allmänt

Idag har Eleonor, Ellen, jag och Kajsa suttit på WP hela dagen och läst och räknat och läst. I modul 5 ingår fysik, så nu åker miniräknaren fram igen. Pousilles lag och Bousilles lag och allt vad lagarna heter... Snart ska jag rensa tankarna med lite träning på OBBC med Ellen och sedan laga lite proteinpannkakor till middag. Det är lyckliga gatans nationalrätt. Jag lovar att laga det till alla besökare som vill smaka!
 
Igår satt jag och tjejerna och tittade på norska bonde söker fru. Det var lika kul som det svenska och ungefär det jag orkde efter en dags resande hem från Prag. Dock var inte hemresan lika turbulent som ditresan, då en man kollapsade på tåget. Men med 5 medicinstuderande (och en kiropraktor) i samma vagn gick det bra. Däremot var personalen på tåget helt sjukt dåliga på att hantera situationen. De sa åt Torkild och Ole att flytta på sig från gången när de höll på med livräddning (mannen slutade andas) och ville ge honom vatten. Sedan när Maren och Viktor frågade om de skulle gå upp och möta ambulansen sa de att de att tåget kanske skulle åka utan dem. What? Mer första hjälpenutbildning på tåg!
 
Snart kommer familjen på besök... Saknar och längtar efter er alla där hemma!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela