pigenlina

Modul 8

Publicerad 2013-04-08 09:50:08 i Allmänt

Nu startar Modul 8. Jag hade gärna haft en veckas lov mellan modulerna, som vi hade förra året, men det ska nog gå att ladda upp batterierna ändå. Jag vet inte varför vi inte har en veckas lov längre, men det finns olika teorier om det:
Rykte 1: Föreläsarna ville ha längre tid att rätta tentorna, därför drog de in på lovet
Rykte 2: En studiesekreterare gjorde fel i starten av terminen, så vi började senare än vanligt, därför har loven dragits in för att kompensera för de förlorade dagarna i starten
Jag vet inte om jag tror på något av dem, men jag hoppas vi får lov till nästa studiestart.
 
Snart ska jag ut och springa. Det blir Munke Mose idag, eftersom jag tog Ålykke igår. Vädret är helt fantastiskt, så det vore inte rättvist att inte vara ute idag. Jag ska bara låta frukosten smälta först. Nu har jag återgått till vardagsfrukosten, som består av gröt med äpplemos. När Pillan var här blev det andra bullar, rättare sagt dinkelbullar, med olika pålägg, kaffe och vitaminbrus. Det var så festligt när hon var här på alla sätt och vis, inte bara frukosten. Nu längtar jag till sommaren, då vi får massa tid att umgås, i alla fall i augusti. Juni/Juli ska jag jobba i Norge. Jag har fått ett jobb på läger, nu väntar jag bara på att få svar från något av de äldreboenden jag sökt.  Men det känns bra att i alla fall ha 2 veckor säkrade. 
 
Ole vandrar i Himalaya, så jag har inte hört från honom på flera dagar. Jag längtar tills han kommer tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela