pigenlina

Inspiration

Publicerad 2013-02-28 17:32:05 i Allmänt

Igår pratade jag med min favoritbror på facebook. Jag är så imponerad över att han klättrar jorden runt och upplever massa nya platser. Andreas är en bror att vara stolt över! Jag hoppas att han är på landet när jag är hemma i Sverige i sommar så vi kan träffas innan han åker iväg igen! Han berömde mig för min tavla till Oles föräldrar, vilket betyder att han läser min blogg bland det första han gör när han får internet... YES!! Förhoppningsvis är han lite stolt över mig också.
 
Imorse hade jag två timmars föreläsning med en underbar kvinna. Det var två timmar ren inspiration och efter lektionens slut tänkte jag: wow, jag vill verkligen bli kiropraktor! Hon pratade om sin utbildning, turnus och kom med massa case från sitt arbetsliv. Hon hade riktat in sig på det hon tyckte var intressant, nämligen barnkiropraktik och sportskiropraktik. De olika casen handlade om en 2-åring som inte hade lärt sig gå och som visade sig vara låst i bäckenet och massa annat! Kvinnan hade utbildat sig i USA och det märktes lite på sättet hon pratade om kiropraktik. I USA är det mer okej att framhäva det man håller på med, och det gjorde hon på ett bra sätt. Allt hon sa var väldigt tankvärt, speciellt hennes hållningar och principer. Bl.a. hade hon som princip att aldrig behandla de övre nackkotorna första besöket eftersom det kan vara obehagligt, och hon ville skapa trygg behandlare-patientkontakt. Hon hade en "efter 3 gånger ska det ha skett en förändring, och efter 5 gånger en förbättring" princip och hon tyckte att man ska gå till kiropraktorn förebyggande, precis som till tandläkaren. Hon ville inte bara reparera folk när de gått sönder, utan tyckte det var bättre att man gick till kiropraktorn en gång i halvåret så att man inte fick diskusprolaps istället för när man fick det. Och det bästa av allt var att hon log under hela tiden hon sa det :) En riktigt bra föreläsare!! Hon tipsade om en kiropraktor i stockholm som hon tyckte var bra (och hade samarbetat med). Jag tror att jag har hittat den i stockholm... Han hette Niklas Fougner, så jag googlade mig fram till denhär hemsidan:
http://www.kiropraktorsollentuna.se/index.php?visa=niklas_fougner
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela