pigenlina

Ost och kex

Publicerad 2013-01-14 11:14:08 i Allmänt

Igår hade vi tjejkväll med ost, kex och pepsi max. Det är perfekt att träna och läsa på dagen, och mysa på kvällen. man orkar ändå inte plugga hur länge som helst. Idag har jag 2 holdtimmar, totalt  4 timmars undervisning på uni. Imorgon och på fredag är jag ledig. Det är bra, för då får jag hela fredag, lördag, söndag och måndag på mig att läsa innan första, skriftliga examen på tisdag. Sen har vi en dag mellan den skriftliga tentan och spot-examen, som är på torsdagen. Den här modulen har gått så fort! Det känns som om jag hade examensläsning för modul 5 igår, men den har också varit väldigt intressant. Jag säger som Dr najeeb: what a wounderful system the body is! Han är en indisk lärare på you tube som många tar till i examensperioden. Han är helt fantastiskt pedagogisk och beskriver B-celler som beutiful ladies, in the middle of attention (=finns i mitten av cell-öarna i pancreas) och D-celler som dogs, they´re everywhere! Tänk så mycket fantastiskt som sker i kroppen hela tiden. Ibland blir det lite för stort att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela