pigenlina

Löpning, byen, café

Publicerad 2013-06-19 23:49:05 i Allmänt

Idag började jag dagen med en löptur runt den lilla sjön nära Oles hus. Det är bara en kilometer runt, så jag tog fem varv, men det blir en bra "innan-frukost-runda" och jag funderade på att börja löpa intervaller. Eller två varv, styrka mellan, två varv, mer styrka osv. När Ole kommer hit ska han visa mig ett längre spår i skogen. 
 
Efter det gick jag ner på stan. Den ligger ungefär en halvimme bort, och jag hittade dit helt själv. Det var bara raksträcka, så det kanske inte var så märkvärdigt, men ett litet steg för mänskligheten och ett stort steg för Evelina. Där möttes jag upp av Maggi, som visade mig killarnas favoritcafé. Där fanns god öl och spel. Vi spelade TP och jag förlorade, men cafébesöket var väldigt trevligt för det. Efter det gick vi hem till Maggi, åt hamburgare och kollade på Poirot (ja, jag googlade stavningen). 
 
Nu har jag varit hemma ett tag, och träffat Oles största lillasyster Kari, som kommit tillbaka från Bergen. Det är kul att jag kommer hinna hitta på så mycket med dem i sommar. Det här besöket är liksom inte beroende av att alla är hemma under just de tre dagarna jag är där, utan nu har vi fem veckor på oss. Trevligt! Jag har även hunnit med att prata med både mamma, Pillan och Ole, så socialt sätt känner jag inte att jag saknar någonting. Men jag glädjer mig som ett barn till augusti och en heeel leeedig månad med mina älsklingar, er!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Pillan

Publicerad 2013-06-20 16:27:34

NAW! Längar så till Augusti jag med!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela