pigenlina

Män

Publicerad 2013-03-01 11:38:43 i Allmänt

Nu sitter jag och läser om det manliga reproduktionssystemet. När jag läser en engelsk bok måste jag alltid ha datorn framme för att översätta svåra engelska ord. Så om någon skulle se på mina senast googlade ord skulle det vara:
* Androgener = manliga könshormoner
* The libido =sexlust
* Vas deferens = sädesledare
* Primary and secondary sex characteristics
Och andra ord som man kanske inte vill att andra ska se att man googlar. Därför är det lite skönt att jag sitter hemma. Skillnaden på primary and secondary sex characteristics är att primary sex characteristics är organ som bidrar till reproduktionen, medan secondary sex characteristics är allt annat som skiljer män från kvinnor, exempelvis bröst, muskler och hår. Djur har lite roligare secondary sex characteristics, som lejonhanens man och påfågelhanens fjädrar.
 
Secondary sex characteristics är till för att ge hanen en fördel mot andra hanar, så att han får använda sina primary sex characteristics. Men ibland blir det lite väl dramatiskt och till individens nackdel...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela