pigenlina

Vårigt värre

Publicerad 2013-03-18 13:58:26 i Allmänt

Vintern ger sig inte och idag blåser/snöar det horisontellt här i Odense. Jag trotsade vädret och gick ut och sprang här på förmiddagen ändå. Det var faktiskt inte så illa som man hade kunnat tro. Det är härligt med väder och vind, det blir variation även om jag löper samma rundor varje gång. Idag var det helt tomt i spåret och jag kände mig väldigt liten när det blåste runt öronen så allt jag hörde var vind och allt jag såg var träd. Just därför älskar jag att löpa i naturen!
 
Här är en bild från finsittningen med tema vår som Odenses läkarförening anordnade. Det var en väldigt lyckad fest med god mat och trevligt folk. Efteråt var jag så trött att jag somnade med alla kläder på i Oles soffa. Då har man dansat tillräckligt! Jag lyckades göra en kron-fläta på mig själv som går runt hela huvudet. Det tog några försök, sen satt den där. Jag tror den frisyren blir snygg till min svenska folkdräkt! Oles lillebror konfirmeras den 4 maj och då tänkte jag ta tillfället i akt att använda folkdräkten. Det är tradition i Norge att ha bunad på högtider. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela