pigenlina

Blod och kiss

Publicerad 2013-05-07 18:37:41 i Allmänt

Ber om ursäkt för dålig uppdatering på sista tiden, jag skyller på Norgebesök och skolarbete. Idag hade jag njure- och syra-basövningar mellan kl 12-18 i skolan. Det gick ut på att se hur kroppen reagerar under vattenbelastning, hyperventilation och anaerobt arbete. Det var väldigt roligt, och jag och Eleonor arbetade tillsammans med två norrmän i klassen. Nu ska vi skriva en rapport, som jag tror att jag kommer lära mig mycket av. Det är kul att laborera när labbrapporten hjälper en att lära in pensum. Under själva övningen var det en som skulle hyperventilera (jag), en som skulle cykla på motionscykel, två som skulle kissa, varav den ena var tvungen att dricka vatten, men den andra inte. Sen skulle man ta blodprover och urinprover under tiden. Så jag har sett mycket kiss och blod idag och ser det som en övning inför sommarjobbet (som jag hoppas på att få snart). Nu ska jag få en överblick av rapporten. Buenes Tardes amigos!
 
Jag längtar extremt mycket till sommaren!!! Och till på fredag, då mamma och mormor kommer :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela