pigenlina

Blow my whistle

Publicerad 2013-05-30 13:44:54 i Allmänt

Ikväll är sista träningen med cheer-squad inför morgondagens matcher. I år ska vi heja på både killarna och tjejerna, med totalt 4 framträdanden. Ett innan matchen och ett i halvlek för båda matcherna. Idag ska vi synka all akrobatik och bara nöta in danserna, samt tillverka pompoms. Vi har en grupp på facebook, där vi lägger upp videos på danserna och träningstider. Det är kul att qheer-squaden har blivit så seriös på bara ett år. Jag känner mig som en stolt mamma till ett växande barn, haha! På ett år har vi fått nya medlemmar, en egen facebook-grupp, två danser och fyra framträdanden. Vad kommer nästa år? Sponsorer till kostymer kanske? Jag väntar med spänning. 
 
Nu sitter jag och gör gamla examenset. Det är ett väldigt examenssmart sätt att plugga på. Jag börjar alltid med reexamen för att få upp självförtroendet (eftersom jag tycker de är lättare), och fortsätter sedan med de nyaste examensseten för att se vad föreläsarna tycker är viktigt. Jagh ar satt mig i en läsesal där jag i alla fall kan se ut på det vackra vädret... Såhär ser det ut när jag pluggar. Det är bilder som gäller! Om ni undrar varför jag ser helt miffo ut på bilden, så är det för att jag sitter med datorskärmen så folk utanför kan se om jag tar kort på mig själv. Lite pinsamt att bli påkommen med det tyckte jag och tog bara en snabb bild för bloggens skull. Teckningen föreställer en nefron, som är den funktionella enheten i njuren. Det är här den kommande urinen transporteras, och olika joner och vätska reabsorberas/sekreras beroende på om vi är uttorkade eller inte. 
Jag har fått massa beröm för tröjan som mormor köpte åt mig. Jag använder den väldigt ofta, och tycker själv att det är en av mina finaste tröjor! Kanske du vill bli min stylist mormor? Jag har inget emot tvärrandiga, blåvita tröjor heller...
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-30 21:24:02

Samlarrör, är det norska? På svenska säger vi samlingsrör;) Fin tröja! Åh, vill också ha en cheer-squad!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela