pigenlina

Konfirmation

Publicerad 2013-05-02 16:23:25 i Allmänt

Snart tar jag tåget till Kastrup för att bege mig till Helges konfirmation i Norge. Imorgon har jag bokat in en arbetsintervju och ska fixa norskt skattekort. Det är på lördagen själva konfirmationen äger rum, och jag har packat ner min svenska folkdräkt. Konfirmation är tydligen megastort i både Norge och Danmark och det är inte ovanligt att konfirmanden får upp till 40 000 kr i present. 40 000!! Det är helt sjukt!! Det känns ganska present-hetsigt. Konfirmation handlar ju om att växa i sin tro, det är det kåpan symboliserar. När man föds har man en för stor dopklänning, som man sedan växer i (konfirmationskåpan). Jag saknar verkligen att jobba på Graninge, men det ska bli kul att arbeta på ett annat slagt läger i sommar. Till sommaren blir Yohanna som jag var ledare tillsammans med prästvigd. Det hade varit sjukt kul att komma och se på, men det är helgen innan examen, så vi får se hur det blir med det. Här är lite fina bilder från mitt kära Graninge <3
 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-05-03 08:11:33

Tur man är svensk. Jag sparade 4 x 40000.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela