pigenlina

Helgen som var

Publicerad 2013-11-18 11:33:09 i Allmänt

I fredags var Ole och jag på kok og vin. Det var en riktigt trevlig resturang med god mat och kunnig personal. Jag åt sniglar till förrätt, eftersom jag aldrig provat det, andlår till huvudrätt och créme brule till efterrätt. Allt var supergott. På restaurangen mötte jag ingen mindre än KENT TOBIASEN som jag bodde hos mina första veckor i Odense! Kul va?! 
På lördagen bar det iväg till nyborg och ölprovning. Dansk ölprovning går inte bara ut på att smaka, man får dricka öl från hela sortimentet. Säkert en deciliter från alla 20 olika sorter. Det var superkul och intressant med historien bakom varje ölsort och ölbryggninen i sig.
Igår tog Ole och jag en promenad, jag hjälpte Kjell flyttstäda och åt middag med Ole. Ole lagade sin specialitet panerad fisk och jag skötte potatisen. Bra fördelning!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela